8 april 2011

Heel veel...en een geheim


Ik heb intussen van alle winnaars bericht dat de enveloppen zijn aangekomen dus kan ik nu de foto laten zien. Het was leuk om te lezen dat iedereen het leuk vond dat de foto die ze hadden gemaild nu voor op hun boek stond. Veel plezier ermee.

Het boek moest vooral handig zijn vond ik. Makkelijk om te vouwen naar het patroon dat je wilt, makkelijk to kopieren als je op het patroon wilt kleuren en niet te zwaar zodat je het overal neer kan leggen.

En van het ene kwam het andere. In mijn boekbinderij heb ik een heleboel restjes papier. Te weinig om nog voor een boek te gebruiken maar jammer om weg te gooien. En na het boek kreeg ik het idee om op dezelfde manier de restjes papier te gebruiken maar dan voor kleine notitieboekjes.


De buitenkant is gelamineerd zodat het stevig is en aan de binnenkant zit wit, gekleurd, gelinieerd of ruitjes papier.
Je kunt ze makkelijk in een tas of een jaszak stoppen en aan de ring kun je met een lintje of kettingkje een pen maken. Ze passen door de brievenbus en daardoor zijn het ook leuke kadootjes om weg te geven. Hoe handig ze zijn kun je hier lezen.
Speciaal voor de borduursters onder ons komen er volgende week "borduur notitieblokjes"

Wat ook leuke kadootjes zijn is dit:

Eigenlijk waren het er een beetje meer:


De boekjes had ik al vaker gemaakt maar dan met een nietje in plaats van een eyelet. Maar dit is minder scherp én je kunt er iets aan vast maken. In dit geval een klein kaartje met het logo van mijn boekbinderij. Je kunt er natuurlijk van alles aanhangen, webbies, van die kleine chinese poppetjes, oorbellen, sleutels...
Bij ieder boekje heb ik een bijpassend potlood gedaan.
Omdat ik geen stoere jongens stempel kon vinden heb ik op de voorkant een tekst gestempeld.

Omdat deze maand het thema op school "Holland" is heb ik voor al het personeel dit gemaakt en iedereen vond het een leuke traktatie.



Degene die op de site met notitieboekjes hebben gekeken hebben gezien dat daar een andere naam staat. Om het niet nog ingewikkelder te maken ga ik nu een groot geheim verklappen... Ik heet geen Anita maar Margreet.
Behalve borduren en boekbinden is ook genealogie één van mijn hobby's. Dat is een beetje uit de hand gelopen en ik maak nu voor andere mensen stambomen. In verband met de privacy zijn niet alle gegevens openbaar en is het niet altijd makkelijk om iemand te vinden die minder dan 100 jaar geleden geboren is. Maar gelukkig is er internet en zijn veel mensen met een paar muisklikken te vinden... en dat was nu net wat ik eigenlijk niet wou.
Maar je kunt niet het plan hebben om een boekbinderij te beginnen en dan niet je eigen naam gebruiken, dan moet je het wel serieus aanpakken ;o)

Wil jij ook je stamboom laten uitzoeken? Stuur dan even een mailtje.

3 reacties:

Hannie zei

Grappig, dat er zoveel mensen met veel gelijke zaken bezig zijn.
Behalve alle soorten handwerken houd ook ik mij bezig met genealogie, en als ik een familie 'af' heb(wat is af), ga ik fijn over op de volgende aanpalende familie.
Als bibliothecaris heb ik dan ook nog iets met alle soorten boeken en boekjes, als is het maken daarvan wat beperkt.

miriam zei

Het notitieboekje is inderdaad heel handig en wat een goede tip van jou om het in je tas te stoppen met deze boodschap die moet ik zeker onthouden.
Ik vroeg het me al af van je naam want ik was natuurlijk gelijk even op je site wezen kijken van de blokjes en daar zag ik margreet hihihi dacht mischien je zus dat jullie samen doen.
Maar nu is het geheim ontrafelt.

nogmaals bedankt

groetjes ♥ miriam

Renée zei

Ik had al bedacht, dat dit je geheim zou kunnen zijn. Het notitieboekje is inderdaad erg handig.
Ik kijk uit naar de notitieboekjes voor borduursters!
Groetjes, Renée