17 december 2010

Brei een mutsje



Borduren is leuk, heel leuk maar soms wil je wel eens iets anders. Bijvoorbeeld iets makkelijks waarbij je ook televisie kunt kijken, of iets dat je mee kunt nemen naar de wachtkamer in het ziekenhuis om daar de tijd een beetje door te komen. Weten jullie dat Marianne M heel leuke tasjes maakt om je handwerken in mee te nemen. Haar site vind je hier.
Toen ik de geschiedenis van ons nieuwe huis aan het uitzoeken was kwam ik een verhaal tegen dat zo'n zestig jaar geleden in dit huis een baby is overleden aan onderkoeling. En wat lees ik een paar dagen geleden in de krant... in India sterven nog steeds baby's door onderkoeling.
Save The Children wil daar iets aan doen en is met een actie bezig voor babymutsjes.
Het is een eenvoudig te breien mutsje dat door iedereen gemaakt kan worden.
Het aantal mutsjes staat nu op 12291 maar in een land met meer dan 375 miljoen kinderen kunnen ze natuurlijk nog veel meer mutsjes gebruiken.
Je hoeft je mutsje niet zelf naar India te sturen maar gewoon naar Den Haag. Verpleegkundigen van Save The Children gaan de mutsjes dan in India uitdelen in de mobiele klinieken terwijl ze voorlichting geven aan de ouders.
Ik ben vanmorgen met een mutsje begonnen, help je ook mee?
Het patroon kun je hier downloaden.

1 reacties:

Renée zei

Ik ben vanochtend gelijk begonnen en heb al 2 mutsjes af, een leuk werkje tussendoor.