22 januari 2009

Appeltje voor de dorst

Ik bewaar veel, te veel... restjes garen, stukjes borduurstof, stukjes vilt. Alles komt in een bakje of zakje want misschien kan ik het nog eens gebruiken.

Al die bakjes en zakjes belanden uiteindelijk op mijn buro en intussen ligt daar weer zoveel dat ik weet dat er ergens een buro staat, maar ik kan hem niet meer zien. Binnenkort dus weer tijd voor de grote opruiming. En dat is leuk want dan vind ik van alles weer wat ik kwijt was of waarvan ik niet eens meer wist dat ik het nog had.

En soms gebruik ik ook nog wat. Van een restje stof maakte ik dit appeltje. Alleen een appeltje vond ik een beetje saai en daarom heb ik er een gezellig rupsje op gemaakt. Een klein groen blaadje eraan (weer een ander restje) en klaar.

Mijn man vraagt zich intussen af wat ik met al die geborduurde dingen ga doen en ik moet eerlijk zeggen, ik heb geen idee. Ik vind het leuk om ze te maken en sommige dingen maak ik alleen maar om te kijken of ik dat kan. Maar met drie scharen heb je echt geen tien scissor-fobs nodig en vier biscornu's is voorlopig ook wel genoeg.

Misschien wordt het weer eens tijd om een groot borduurwerk te maken. Deze

heb ik al een tijd liggen. Ben er heel enthousiast aan begonnen, maar vind het bijgeleverde garen niet mooi. Ik denk dat ik nieuwe stof en garen koop en helemaal opnieuw begin. De oude stof bewaar ik wel weer voor iets anders. Er is vast nog wel een plekje op mijn buro...

1 reacties:

Janke zei

geweldig wat een mooi patroon
Heel veel succes